Pole jakkoliv úrodné, přece bez obdělání úrodu přinášet nemůže.
M.T. Cicero

Eurotunel

2. srpna 2008 v 18:59 | tartaruga |  Anglie - Londýn - 2005

     Eurotunel je v češtině používaný výraz pro podmořský tunel pod Lamanšským průlivem, vedoucí mezi Anglickým Folkestone a francouzským Calais. Tunel umožňuje od roku 1994 přímé železniční spojení mezi Londýnem a Paříží a je provozován společností Eurotunnel.

Historie
     Plány spojit Anglii a Francii tunelem jsou staré již několik set let. Patřily ale vždy do skupin velmi odvážných až bláznivých plánů, kterými chtěli lidé v minulosti upoutat pozornost. V 80. letech však byl projekt vzat seriózně, založena byla společnost Eurotunnel a začalo se kopat. Z bezpečnostních důvodů se rozhodlo, že bude tunel železniční. Byly vyraženy dva provozní tunely a mezi nimi jeden servisní. Otevření tunelu pro veřejnou dopravu v roce 1994 se zúčastnila královna Alžběta II. a francouzský prezident François Mitterand. Přestože tunel zachvátil požár, který jeho pověst poškodil, zůstává stále velmi důležitým dopravním prostředkem mezi kdysi znepřátelenými zeměmi.

Spojení
     Nákladní doprava je provozována vlaky SNCF a EWS, z francouzské strany vede rychlodrážní trať napojující se na celofrancouzskou železniční síť. Z anglické strany se obdobná trať teprve staví, zatím je doprava vedena po asi 120 let staré trati z Doveru do Londýna. Ve městech Folkestone a Calais se nacházejí velké terminály, umožňující naložit do nákladních vagónů automobily.
     Tunel je dlouhý 50 km, z toho 39 km je pod mořským dnem. Průměrná hloubka je 45 m pode dnem moře.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mishulle | Web | 25. března 2009 v 14:59 | Reagovat

Dobry!!Chtěla bych někdy se tam podívat :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama